Intervju sa Anom Besonovom

Pročitajte i intervju sa Anom Besonovom, napravljen tokom Univerzijade u Beogradu, jula 2009. godine.

Ukrajinka Ana Besonova je svetska šampionka i osvajač olimpijskih odličja u Atini i Pekingu, te učesnik 25. jubilarne Letnje Univerzijade u Beogradu.

Ukoliko i na ovim Igrama ponovi uspeh sa prethodnih biće najuspešnija takmičarka ikada. Ana Besonova ne propušta priliku da učestvuje na Letnjim Univerzijadama.

- Volim Univerzijade o čemu najbolje govori podatak da sam već četvrti put na Univerzijadama. Za razliku od Olimpijskih igara na ovim Igrama sve je znatno opuštenije, svi uživaju i druže se.

Koliko si već osvojila medalja na Univerzijadama?
- Morala bih prvo da se prisetim...Pet zlatnih u Bangkoku, u Izmiru četiti zlatnih, srebrnu i bronzu.

Da li još uvek imaš prijateljice na Univerzijadama kada uzimaš sve medalje?
-Nisam došla ovde zbog medalje već da predstavim novi program. Nadam se da će se posetiocima svideti kao i sudijama.

Anu smo videli na podijum treningu u Hali 1 Beogradskog sajma gde je već ostavila gledaoce bez daha. Kako biraš muziku?
-Nekada predložim treneru neku zanimljivu muziku a nekada on meni ali najvažnije je da muzika bude stilski različita, da donese drugačiju atmosferu, predstavi moj temperament i da bude zanimljiva publici i meni naravno.

Osvajala si medalje na Svetskim prvenstvima, Olimpijskim igarma i Univerzijadama. Kako uspevaš da rasporediš vreme za trening i učenje?
-Naravno da je teško uz svakodnevno treniranje, takmičenja, naravno i putovanja, ali u našoj zemlji mnogo ljudi radi isto što i ja. Uči i postiže odlične sportske rezultate.

Kako izgleda jedan običan dan Ane Besonove?
- Kada se pripremam za velika takmičenja tada po rasporedu imam koreografske pripreme, zatim regularni trening, onda pauza za ručak pa opet trening i tako u krug do kraja dana. Kada je situacija drugačija onda imam treninge jernom dnevno i nije baš tako teško ali treniramo stalno.

Sa toliko uspeha na sportskim borilišta da li vidiš sebe kao uzor mladuma u Ukrajini?
-Imam mnogo obožavalaca u Ukrajini i mislim da je čast da možete da učite nekoga kako da bude uspešan sportista.

Da li se nešto promenilo u životu Ane Besonove od kada si osvojila olimpijsko odličje?
- To je sportsko odličje i zato se ništa nije promenilo sve je i dalje isto. Srećna sam ako su svi zadovoljni onim što radim ali uz to trudim se da budem Ana Besonova.

O očekivanjima na Univerzijadi u Beogradu Ana Besonova kaže?
-Nikad ne predviđamo samo da predstavimo sebe i vežbe u najboljem mogućem svetlu i onda rezultati dolaze sami.

Kako ocenjuješ život u Univerzitetskom selu?
- Svi su veseli, atmosfera je dobra ne samo u Ukrajinskoj zgradi. Na Univerzijadama srećemo prijatelje koje inače tokom godine nemamo prilike da vidimo. Podržavamo jedni druge i radujemo se rezultatima.

Da li postoji posebno mesto u kući u kome drži medalje sa takmičenja?
- Ranije smo mama, tata i ja držali naše medalje, na jednom mestu jer kao što znate tata je bio fudbaler a mama gimnastičarka. Sada je situacija nešto drugačija jer više nemamo mesta za sve.

O 25. Letnjoj Univerzijadi, Beogradu i domaćinima?
- Beograd nisam imala prilike još da obiđem samo ono što sam videla iz autobusa ali nadam se da ću imati prilike da vidim vaš lepi grad o kome sam toliko slušala. Ono što sam videla je Selo i oduševljena sam. Pozitivna atmosfera se može osetiti svuda i na licima svih. Posebno bih istakla volontere koji su odlični - zaključila je Ana Besonova.

Nastup Ane Besonove na Univerzijadi u Beogradu - finale lopta
 
Deca i škola , Marija Gajevic © 2010 - 2013